Saglikli yasam onerileri

Saglikli yasamaya nerden baslasam ki? Mesela simdi napiyoruz da saglikli yasamis oluyoruz? Cipsi birakayim di mi?

Saglikli yasamak denildiginde aklina ilk light urunlerle beslenmek, cildirmis gibi spor yapmak, her cumlede 'detoks, kuskonmaz, yesil cay' kelimelerini kullanmak, en sevdigin aburcuburlardan vazgecmek geliyor olabilir. Hepsini birden boyle dusununce kulaga kotu gelmesi ve seni korkutmasi normal. Saglikli yasamanin tanimini uzmanlar nasil yapar bilemiyorum. Bana kalirsa dogal beslenmek, spor yapmak - aktif yasamak, alkol/ sigara gibi etkenlerden uzak durmak ve tamamen pozitif bi insan olmak saglikli yasamak demek.

Dogal beslenmek dedim diye elde file, o organik pazar senin bu organik pazar benim gezmekten bahsetmiyorum. Fazla islemden gecirilmemis ve dogalligini kaybetmemis urunleri kastediyorum.


Light urunler genel olarak dogalliktan uzak oldugu icin kullanilmasi cok da dogru degil. Diyet yaparken ya da genel kiloyu korurken bunlara yonelmek teoride mantikli gelebilir, pratikte pek de degil.
Mideni neyle doldurdugun, yaptigin spor kadar onemli. Gram gram kalori hesabi yap demiyorum, miden ve vucudun cok kiymetli, ne yediginin farkinda ol diyorum.
Bana sorarsan sebzeye yonelmek, hazir ya da dondurulmus gidalar yememek, asiri yagdan/tuzdan/sekerden kacinmak, kizartilarak hazirlanan yemeklerden uzak durmak, can sikintisini yemekle gidermemek, aburcubur yerine meyve ve dogal cerezler yemek, et/sut/yumurta uclusunu duzenli olarak tuketmek, her sebze/meyveyi mevsiminde almak, bol lifli besinler almaya calismak, cok su tuketmek ve duzenli spor yapmak saglikli yasamak demek. Yani aslina bakarsan hicbiri ekstrem seyler degil, beslenmeyle ilgili kismi cocuklugunda annenin alistirdigi yeme duzenine de benziyor.
Her gun ogunlerin duzenli olursa, vucuduna ve midene katkisi olmadigi gibi zarari bariz olan seyleri tuketmezsen, kahvaltiya gereken onemi verirsen, kendini ac birakmaz ya da patlayana kadar yemezsen miden huzura erecek, dolayisiyla ruhen de iyi hissedeceksin. Daha aktif yasayip en azindan haftanin belirli gunleri spor yaptiginda, bol su tuketmeyi unutmadiginda ve midene iyi davranmaya basladiginda saglikli yasama giris yapmis olacaksin. 

Saglikli yasamanin amaci dunyaya kazik cakmak degil elbette. Olur olmaz bircok hastaliktan korunmak, enerjik ve zinde olmak, pozitif hissetmek icin bunlari yapmaya deger. Eger isteyerek yaparsan dogru bir sey yaptiginin farkinda olarak cok mutlu hissedeceksin.

Mutsuz, enerjisi dusuk, yorgun ve bitkin gezmektense kucuk degisiklliklerle pozitif ve enerjik olman mumkun. Sabah kahvaltin sigara ve kahveyse senin biraz buyuk degisiklikler yapman gerekebilir tabii.


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Instagram

Pinterest

Iletisim

Ad

E-posta *

Mesaj *

Twitter